Tekster

Følgende tekster kan frit hentes, men må ikke hverken videregives, videresælges eller på anden måde gøres til genstand for handel.

De kære tal – Supplement 2007
Allan C. Malmberg. 2008.
De kære tal – Supplement 2007.pdf

Terningkast
Allan C. Malmberg. 2008.
Terningkast.pdf

Model og Data
Allan C. Malmberg. 2007.
Model og Data.pdf

Chance og Risiko
Allan C. Malmberg. 2006.
Chance og Risiko.pdf

Matematik i glimt
Allan C. Malmberg. 2006.
Matematik i glimt.pdf

De kære tal Supplement 2005
Allan C. Malmberg. 2005.
De kære tal – Supplement 2005.pdf

Lær om chancer! Sanne og Malene går på opdagelse med computeren. (4,92 MB)
Allan C. Malmberg. 2005.
Lær om chancer.pdf

Tre slags gennemsnit
Allan C. Malmberg. 2005.
Tre slags gennemsnit.pdf

Skriveværktøj til skolens matematikundervisning. Indlæg til ITMF-projekt 440.
Inge B. Larsen. 2003.
Om skriveværktøj ITMF-projekt 440.pdf

VisiRegn og folkeskolens skriftlige afgangsprøve i matematik, maj 2003
Inge B. Larsen. 2003.
VisiRegn og FSAmaj2003.pdf

CHANCE – Et IT-læremiljø
Allan C. Malmberg. 2002.
Chance – Et IT-læremiljø.pdf

It i folkeskolens matematikundervisning
Inge B. Larsen. 2002.
It i folkeskolens matematikundervisning.pdf

VisiRegn og folkeskolens skriftlige afgangsprøve i matematik, maj 2002
Inge B. Larsen. 2002.
VisiRegn og FSAmaj2002.pdf

IT-Læremiljøer i matematik
Allan C. Malmberg. 2001. MI 165
IT-Læremiljøer i matematik.pdf

VisiRegn og folkeskolens skriftlige afgangsprøve i matematik, maj 2001
Inge B. Larsen. 2001.
VisiRegn og FSAmaj2001.pdf

VisiRegn: En e-bro mellem regning og algebra
‘Matematik’, marts 2001
Inge B. Larsen
VisiRegn – en e-bro mellem regning og algebra.pdf

What should be asked of a computer program for mathematical modelling in primary/lower secondary school?
Modelling and Mathematics Education: ICTMA 9: Applications in Science and Technology. Lisbon 1999.
Inge B. Larsen. 2001.
What should be asked-ICTMA9-book.pdf

De kære tal (Talkunnen 5)
Allan C. Malmberg. 2000. MI 157
De kære tal.pdf

Kalender. Baggrundsmateriale
Allan C. Malmberg. 2000. MI155
Kalender – Baggrundsmateriale.pdf

Kan man regne med regneark i skolen?
‘Matematik’, september 2000
Inge B. Larsen
Kan man regne med regneark i skolen.pdf

Tilnærmede tal og Computertal (Talkunnen 6)
Allan C. Malmberg. 2000. MI 158
Tilnærmede tal og computertal.pdf

VisiRegn og folkeskolens skriftlige afgangsprøve i matematik, maj 2000
Inge B. Larsen. 2000.
VisiRegn og FSAmaj2000.pdf

Datasæt i samspil. Krydstabel Graf Mærketal (Talkunnen 3)
Allan C. Malmberg. 1999. MI 144
Datasæt i samspil – Krydstabel Graf Mærketal.pdf

Hvorfor IT i skolens matematik?
Allan C. Malmberg. 1999. MI 152
Hvorfor IT i skolens matematik.pdf

Regnetest A: Grundlæggende færdigheder
Allan C. Malmberg. 1999. Mi 150
Regnetest A – Grundlæggende færdigheder.pdf

Regnetest B: Praktisk regning
Allan C. Malmberg. 1999. MI 151
Regnetest B – Praktisk regning.pdf

Stikprøver (Talkunnen 4)
Allan C. Malmberg. 1999. MI 145
Stikprøver.pdf

Tal Gå på taljagt! (Talkunnen 7)
Allan C. Malmberg. 1999. Mi 146
Tal – Gå på taljagt.pdf

Taldata 1 – Chancer gennem eksperimenter (Talkunnen 1)
Allan C. Malmberg. 1998. MI 133
Taldata 1 – Chancer gennem eksperimenter.pdf

Tre test – Modeltest Forskelstest Sammenhængstest (Talkunnen 2)
Allan C. Malmberg. 1998. MI 140
Tre test – Modeltest Forskelstest Sammenhængstest.pdf

Matematisk kunnen gennem brug af edb
Allan C. Malmberg. 1996. Mi 119
Matematisk kunnen gennem brug af edb.pdf

SPIL. Chancer gennem tællemetoder
Allan C. Malmberg. 1994. MI 82
Spil – Chancer gennem tællemetoder.pdf

——

Følgende tekster kan muligvis findes på biblioteket. INFA kan i særlige tilfælde være behjælpelig.

TAL – Et LEARN-miljø for arbejdet med hele tal
Allan C. Malmberg. 1997. MI 120

At forholde sig til sandsynligheder
Allan C. Malmberg. 1995. Mi 110

To edb-modeller – to stærke værktøjer
Allan C. Malmberg. 1995. MI 109

Sandsynlighedsregning og statistik i skolen
Allan C. Malmberg. 1994. Mi 91

Sandsynlighedssbegrebet i skolen
Allan C. Malmberg. 1994. MI 96


Dette wp-site er lavet af 1NT3RN3T