Tekster
Følgende tekster kan frit hentes, men må ikke hverken videregives, videresælges eller på anden måde gøres til genstand for handel.
De kære tal – Supplement 2007
Allan C. Malmberg. 2008.
De kære tal – Supplement 2007.pdf
Terningkast
Allan C. Malmberg. 2008.
Terningkast.pdf
Model og Data
Allan C. Malmberg. 2007.
Model og Data.pdf
Chance og Risiko
Allan C. Malmberg. 2006.
Chance og Risiko.pdf
Matematik i glimt
Allan C. Malmberg. 2006.
Matematik i glimt.pdf
De kære tal Supplement 2005
Allan C. Malmberg. 2005.
De kære tal – Supplement 2005.pdf
Lær om chancer! Sanne og Malene går på opdagelse med computeren. (4,92 MB)
Allan C. Malmberg. 2005.
Lær om chancer.pdf
Tre slags gennemsnit
Allan C. Malmberg. 2005.
Tre slags gennemsnit.pdf
Skriveværktøj til skolens matematikundervisning. Indlæg til ITMF-projekt 440.
Inge B. Larsen. 2003.
Om skriveværktøj ITMF-projekt 440.pdf
VisiRegn og folkeskolens skriftlige afgangsprøve i matematik, maj 2003
Inge B. Larsen. 2003.
VisiRegn og FSAmaj2003.pdf
CHANCE – Et IT-læremiljø
Allan C. Malmberg. 2002.
Chance – Et IT-læremiljø.pdf
It i folkeskolens matematikundervisning
Inge B. Larsen. 2002.
It i folkeskolens matematikundervisning.pdf
VisiRegn og folkeskolens skriftlige afgangsprøve i matematik, maj 2002
Inge B. Larsen. 2002.
VisiRegn og FSAmaj2002.pdf
IT-Læremiljøer i matematik
Allan C. Malmberg. 2001. MI 165
IT-Læremiljøer i matematik.pdf
VisiRegn og folkeskolens skriftlige afgangsprøve i matematik, maj 2001
Inge B. Larsen. 2001.
VisiRegn og FSAmaj2001.pdf
VisiRegn: En e-bro mellem regning og algebra
‘Matematik’, marts 2001
Inge B. Larsen
VisiRegn – en e-bro mellem regning og algebra.pdf
What should be asked of a computer program for mathematical modelling in primary/lower secondary school?
Modelling and Mathematics Education: ICTMA 9: Applications in Science and Technology. Lisbon 1999.
Inge B. Larsen. 2001.
What should be asked-ICTMA9-book.pdf
De kære tal (Talkunnen 5)
Allan C. Malmberg. 2000. MI 157
De kære tal.pdf
Kalender. Baggrundsmateriale
Allan C. Malmberg. 2000. MI155
Kalender – Baggrundsmateriale.pdf
Kan man regne med regneark i skolen?
‘Matematik’, september 2000
Inge B. Larsen
Kan man regne med regneark i skolen.pdf
Tilnærmede tal og Computertal (Talkunnen 6)
Allan C. Malmberg. 2000. MI 158
Tilnærmede tal og computertal.pdf
VisiRegn og folkeskolens skriftlige afgangsprøve i matematik, maj 2000
Inge B. Larsen. 2000.
VisiRegn og FSAmaj2000.pdf
Datasæt i samspil. Krydstabel Graf Mærketal (Talkunnen 3)
Allan C. Malmberg. 1999. MI 144
Datasæt i samspil – Krydstabel Graf Mærketal.pdf
Hvorfor IT i skolens matematik?
Allan C. Malmberg. 1999. MI 152
Hvorfor IT i skolens matematik.pdf
Regnetest A: Grundlæggende færdigheder
Allan C. Malmberg. 1999. Mi 150
Regnetest A – Grundlæggende færdigheder.pdf
Regnetest B: Praktisk regning
Allan C. Malmberg. 1999. MI 151
Regnetest B – Praktisk regning.pdf
Stikprøver (Talkunnen 4)
Allan C. Malmberg. 1999. MI 145
Stikprøver.pdf
Tal Gå på taljagt! (Talkunnen 7)
Allan C. Malmberg. 1999. Mi 146
Tal – Gå på taljagt.pdf
Taldata 1 – Chancer gennem eksperimenter (Talkunnen 1)
Allan C. Malmberg. 1998. MI 133
Taldata 1 – Chancer gennem eksperimenter.pdf
Tre test – Modeltest Forskelstest Sammenhængstest (Talkunnen 2)
Allan C. Malmberg. 1998. MI 140
Tre test – Modeltest Forskelstest Sammenhængstest.pdf
Matematisk kunnen gennem brug af edb
Allan C. Malmberg. 1996. Mi 119
Matematisk kunnen gennem brug af edb.pdf
SPIL. Chancer gennem tællemetoder
Allan C. Malmberg. 1994. MI 82
Spil – Chancer gennem tællemetoder.pdf
——
Følgende tekster kan muligvis findes på biblioteket. INFA kan i særlige tilfælde være behjælpelig.
TAL – Et LEARN-miljø for arbejdet med hele tal
Allan C. Malmberg. 1997. MI 120
At forholde sig til sandsynligheder
Allan C. Malmberg. 1995. Mi 110
To edb-modeller – to stærke værktøjer
Allan C. Malmberg. 1995. MI 109
Sandsynlighedsregning og statistik i skolen
Allan C. Malmberg. 1994. Mi 91
Sandsynlighedssbegrebet i skolen
Allan C. Malmberg. 1994. MI 96